تصفیه آب صنعتی

طراحی و ساخت دستگاه های آب شیرین کن صنعتی و نیمه صنعتی ، سیستم های تصفیه فاضلاب ، انواع سختی گیرهای رزینی ، فیلتر شنی و کربنی ، هوزینگ و فیلترهای ممبرین و میکرونی

تصفیه آب صنعتی

طراحی و ساخت دستگاه های آب شیرین کن صنعتی و نیمه صنعتی ، سیستم های تصفیه فاضلاب ، انواع سختی گیرهای رزینی ، فیلتر شنی و کربنی ، هوزینگ و فیلترهای ممبرین و میکرونی

مزایا و معایب دستگاه آب شیرین کن صنعتی اسمزمعکوس

آب شیرین کن: شیرین کردن آب در دنیای مدرن از دیرباز به عنوان یک هنجار در نظر گرفته شده است و جای تعجب نیست. اما چرا با وجود منابع آب شیرین طبیعی به آب شیرین کن نیاز است؟  پاسخ بسیار ساده است. نه همیشه و نه همه جا فرصتی برای رسیدن به آب شیرین وجود دارد. به خصوص اگر منبع نمک در نزدیکی ما وجود داشته باشد، اتلاف وقت و هزینه برای “راه اندازی” به آب شیرین خواهد بود.

آب شیرین کن | قیمت تصفیه آب صنعتی | آب سازان

آب دریا اغلب نیاز به تصفیه دقیق تری دارد. برای این کار از فناوری ها و تجهیزات ویژه ای برای فیلتراسیون استفاده می شود.

شرکت آب سازان

روش های آب شیرین کن صنعتی

شیرین کردن آب صنعتی  با کمک روش های فیزیکی و شیمیایی صورت می گیرد. می توان از آن به عنوان یک روش یا چندین روش در یک زمان استفاده کرد. برخی از تجهیزات به شما امکان می دهد بلافاصله نه تنها نمک زدایی کنید، بلکه سایر ناخالصی های مضر آب را نیز از بین ببرید. بیایید هر یک از آنها را با جزئیات بیشتری در نظر بگیریم.

اسمز معکوس RO

اسمز معکوس شاید معروف ترین روش آب شیرین کن باشد. همه جا استفاده می شود. از مصارف خانگی تا مقیاس صنعتی کاربرد دارد.

این امکان را به شما می دهد تا هر گونه آب آلوده را به غیر معدنی تبدیل کند. اصل عملکرد دستگاه پیچیده نیست. تحت فشار، آب از یک غشای فیلتر مخصوص عبور می کند.

سلول های آن خیلی کوچک است و نمک را از خود عبور نمی دهد. عملکرد نصب به عوامل مختلفی چون ترکیب اولیه آب، دما، فشار بستگی دارد.

دستگاه آب شیرین کن | تصفیه آب صنعتی | آب سازان

تقطیر

تقطیر روش دیگر است. این روش  می تواند منظم یا چند مرحله ای باشد. همچنین یک روش بسیار محبوب برای شیرین کردن آب دریا است.

برای این روش، لازم است آب را گرم کنید تا بخار ایجاد شود. تقطیر غشایی را نیز می توان در این دسته قرار داد. آب به همین ترتیب گرم می شود و بخار از غشا عبور می کند.

الکترودیالیز

روشی است  که در آن جریان آب از محفظه ای با الکترود عبور می کند. برخی از انواع یون ها روی آندها و برخی دیگر روی کاتدها می نشینند.

این روش کاملاً انرژی بر است. به مقدار قابل توجهی برق و همچنین جایگزینی نسبتاً مکرر کاتدها و آندها نیاز دارد. فیلتراسیون مستقل از دمای آب است. برای مصارف صنعتی مقرون به صرفه نیست.

جایگزینی یون نمک زدایی با کمک یک رزین یونی انجام می شود. جریان آب از مواد خوراک عبور می کند گرانول ها تمام ناخالصی ها و نمک ها را جذب می کنند، از جمله سدیم معمولی را در آب آزاد می کنند.

با استفاده از معرف ها از جهاتی دیگر می توان این فناوری را روش شیمیایی نامید. همزمان، معرف هایی به آب اضافه می شود که ناخالصی های نمک را از بین می برد. در این صورت محاسبه دقیق ماده و آگاهی از ترکیب اولیه آب ضروری است.

خرید دستگاه آب شیرین کن | قیمت تصفیه آب صنعتی | آب سازان

روش تبلور یا انجماد آب وجود دارد. در عین حال، آب شیرین سریعتر یخ می زند. اما در مناطق آفتابی می توان روش مخالف را اعمال کرد.

آب با حرارت دادن به کمک نور خورشید شیرین می شود. اما این روش ها حجم زیادی از آب را تصفیه نمی کنند و چندان موثر نیستند.

 کاربرد دستگاه های آب شیرین کن صنعتی

دستگاه های آب شیرین کن در بسیاری از زمینه های تولید صنعتی، کشتیرانی، کشاورزی، پذیرایی، هتلداری و حتی در خانه استفاده می شود. هر حوزه در هنگام انتخاب فناوری ها رویکرد خاص خود را می طلبد.

تقریباً در تمام صنایع از روش های تقطیر و غشا استفاده می شود. تجهیزات آب شیرین کن به اندازه کافی بزرگ هستند که بتوانند حجم زیادی از آب را مدیریت کنند.

اما البته بستگی به مشخصات اولیه آب دریا و استانداردهای لازم دارد. در شرایط خانگی، آب شیرین کن ها بسیار ساده تر هستند. همچنین می توانید از سازه های خودساخته و آب شیرین کن طبق فناوری های توصیف شده استفاده کنید.

مزایا و معایب دستگاه آب شیرین کن صنعتی اسمزمعکوس

دستگاه های آب شیرین کن  بر اساس اسمز معکوس معروف ترین روش است و در بسیاری از زمینه ها مورد استفاده قرار می گیرد. مزایای آن ایمنی، تجهیزات جمع و جور، مصرف برق کم است.

در عین حال، غشاها نه تنها می توانند آب را نمک زدایی کنند، بلکه می توانند سایر آلاینده ها را نیز حذف کنند. مناسب برای تصفیه آب صنعتی است.  اما، اغلب، اگر مزایا وجود داشته باشد، معایب نیز وجود دارد.

نیاز به پیش تصفیه از ناخالصی های مکانیکی دارد. در غیر این صورت عمر غشا کوتاه می شود.

مقدار زیادی آب که به صورت کنسانتره است در زهکشی ادغام می شود. برای رفع این نقص، نصب یک یا چند ممبران ضروری است.

قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی

نمک زدایی یک جنبه بسیار مهم برای هر منبع آبی است که از آب نمک یا شور استفاده می کند. ترکیبی از چندین روش نه تنها باعث حذف موثر نمک ها می شود، بلکه آب را از سایر ناخالصی ها نیز تصفیه می کند.

به عنوان یک قاعده، هر تجهیزاتی را می توان ارتقا داد و کارخانه های آب شیرین کن کاملا با یکدیگر کار می کنند.

قبل از انتخاب واحد، لازم است برخی از محاسبات  از نظر بهره وری و سودآوری  انجام شود.  پس از جمع آوری این مقادیر، می توان تحلیل کرد که کدام روش ارجح تر است. و سپس تجهیزات اصلی و اضافی انتخاب شود.

امروزه مدل های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد. آنها در اندازه، عملکرد، درجه فیلتراسیون و تکنولوژی متفاوت هستند.این فاکتورها در قیمت نهایی دستگاه آب شیرین من صنعتی نیز تاثیر می گذارد.

اساساً قیمت با توجه به فناوری استفاده شده و عملکرد متفاوت است. پیکربندی دستگاه نیز در قیمت ممکن است تأثیر بگذارد. برای اطلاع از قیمت نهایی دستگاه آب شیرین کن صنعتی با ما تماس بگیرید.

سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی

تصفیه فاضلاب: این دیگر برای کسی پوشیده نیست که محیط زیست به طور فزاینده ای با فاضلاب صنعتی آلوده می شود و اگر با موضوع پساب های صنعتی با بی تفاوتی برخورد کنیم، منابع طبیعی می توانند محدود شوند. آب یکی از ارزشمندترین منابع طبیعی است که برای بشریت ضروری است و در عین حال یکی از آلوده ترین منابع طبیعی در سطح جهان است.

تصفیه فاضلاب | اجزای دستگاه آب شیرین کن | آب سازان

چه راهکارهایی برای به حداقل رساندن اثرات منفی فعالیت های صنعتی و حفاظت از محیط زیست وجود دارد؟ تصفیه فاضلاب های صنعتی فرآیندی است که می تواند به طور قابل توجهی به کاهش اثرات آلودگی فعالیت های اقتصادی بر آب کمک کند و مزایای بسیاری را برای شرکت های صنعتی نیز به همراه داشته باشد.

شرکت آب سازان

اهمیت تصفیه فاضلاب برای شرکت های صنعتی

در سطح اقتصادی، آب منبعی بی‌بدیل در فرآیند تولید در زمینه‌های متعدد فعالیت، از صنایع کشاورزی و آشامیدنی گرفته تا صنایع نساجی یا صنایع شیمیایی است. صرف نظر از صنعتی که یک شرکت در آن فعالیت می کند، تصفیه فاضلاب نقش اساسی در پایداری کسب و کار و محیط زیست دارد.

در صنعت، فاضلاب نتیجه جریان تکنولوژی است، بنابراین آلاینده‌های متعددی را به خود اختصاص می‌دهد. در بیشتر مواقع، حذف آنها از طریق یک فرآیند تصفیه مناسب، که مخصوصاً برای برآورده کردن الزامات موجود طراحی شده است، ضروری است.

مقادیر حدی بارگذاری آلاینده پساب های صنعتی هنگام تخلیه از تصفیه خانه ها در استاندارد NTPA تعیین شده است که دارای دو استاندارد است:

001 – برای تخلیه در رودخانه ها یا نهرها و 002 – برای تخلیه به تصفیه خانه های شهری است. تجاوز از مقادیر مقرر در مقررات منجر به هزینه‌های اضافی یا جریمه از سوی دستگاه‌های کنترلی و حتی در مواردی تعلیق فعالیت یا لغو مجوز زیست‌محیطی می‌شود.

استانداردهای منطقه ای تصفیه فاضلاب را می توان رعایت کرد و حفظ کرد و انطباق را می توان به طور مداوم نظارت کرد.

سیستم تصفیه فاضلاب | قیمت اجزای دستگاه آب شیرین کن | آب سازان

مزایای تصفیه فاضلاب صنعتی

فراتر از چارچوب قانونی و جریمه هایی که برای نادیده گرفتن مشکلات پساب صنعتی وضع می شود، نبود سیستم تصفیه نیز می تواند مشکلات بزرگی را برای سلامت عمومی ایجاد کند. هدف اصلی فرآیند تصفیه فاضلاب، بهبود کیفیت آب است تا بتوان بعداً بدون آسیب رساندن و به خطر انداختن اکوسیستم طبیعی، آن را دفع کرد.

تصفیه خانه فاضلاب به حفظ محیطی پاک، تضمین توسعه کسب و کار پایدار و آینده بهتر برای نسل های آینده کمک می کند.

در عین حال، سرمایه‌گذاری در یک تصفیه خانه می‌تواند مزایای اقتصادی نیز به همراه داشته باشد، زیرا پس از تصفیه، آب را می‌توان دوباره وارد چرخه تولید کرد و مجدداً مورد استفاده قرار داد و به شرکت‌ها در صرفه‌جویی در هزینه‌ها و به حداقل رساندن هزینه‌های پردازش زباله کمک می‌کند.

حفاظت از محیط زیست، حفظ منابع و بهره وری هزینه تولید از چالش های موجود در حوزه صنعتی است و به طور مداوم در حال افزایش است. برای مقابله با آنها، فرآیندها باید به طور دائمی بهینه و سازگار شوند.

روش‌های تصفیه فاضلاب صنعتی

انواع روش های سیستم تصفیه فاضلاب عبارتند از:

تصفیه مکانیکی

تصفیه کردن مکانیکی اولین گام در تصفیه فاضلاب صنعتی است. در اینجا، آب به داخل تصفیه خانه پمپ می شود و به یک رنده بزرگ برخورد می کند، مواد درشت درون آب جدا می شوند.

سپس آب تمیز می شود. مولکول های چربی در بالای آب شناور می شوند و ماسه و سایر ذرات سنگین تر به پایین فرو می روند. در اینجا از چگالی برای مرتب سازی استفاده می شود.

چربی از سطح خراشیده می شود و شن و ماسه از پایین برداشته می شود. به این مرحله «تله شن و چربی» می گویند. پس از پاک شدن چربی و ماسه، آب به تانک ها می رسد.

این به ذرات محلول زمان می‌دهد تا به پایین فرو بروند و آب شفاف‌تر شود.

تصفیه بیولوژیکی

مرحله بعد تصفیه بیولوژیکی نامیده می شود زیرا از باکتری ها استفاده می شود که از مخلوط مواد مغذی و مواد آلی که هنوز در آب هستند تغذیه می کنند.

در اینجا مقدار زیادی اکسیژن اضافه می شود که باکتری ها می توانند از آن استفاده کنند در حالی که مواد محلول را می خورند و CO 2 منتشر می کنند که از مخازن حباب می زند.

باکتری ها هنگام تبدیل مواد آلی از اکسیژن زیادی استفاده می کنند. به همین دلیل است که شما تیغه های چرخان بزرگی دارید تا اکسیژن را از اتمسفر به مخازن وارد کنید تا باکتری ها احساس خوبی داشته باشند.

باکتری ها در مخازن زنده رشد می کنند و بنابراین باید مقداری از توده باکتریایی را به طور منظم حذف کنید.

هنگامی که بیشتر مواد آلی تبدیل شدند، نیتروژن باید حذف شود.

تصفیه شیمیایی

مرحله آخر حذف فسفات است. فسفات مانند نیتروژن یک ماده مغذی است که نباید به مقدار زیاد در طبیعت تخلیه شود.

بر خلاف اوره، نمی توان آن را به گاز تبدیل کرد و بنابراین حذف بیولوژیکی کار نمی کند. در عوض، آب با افزودن مواد شیمیایی – تمیز کردن شیمیایی – تمیز می شود.

ماده ای که به آب اضافه می شود کلرید آهن (FeCl3) است. هر دو کلرید آهن و فسفات در آب محلول هستند، اما زمانی که هر دو حل می شوند، می توانند با هم واکنش نشان دهند تا FePO4 فسفات آهن را تشکیل دهند که کمی محلول است.

مواد کم محلول نمی توانند در آب حل شوند و ذرات تشکیل دهند که ته نشین می شوند. در اینجا با بقیه لجن موجود در مخازن مخلوط می شود و می توان آن را از طریق خراش ها خارج کرد.

قیمت دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی

چهار عامل اصلی وجود دارد که هزینه سیستم های تصفیه فاضلاب  صنعتی را تعیین می کند:

الزامات نرخ جریان سیستم چیست؟ به عبارت دیگر، برای پردازش حجم معینی از پساب سرعت چقدر ضروری است.

  • شیمی و کیفیت جریان تأثیرگذار شما چگونه است؟
  • سطح کیفی هدف برای پساب تصفیه شده چقدر است؟
  • چه روش‌هایی مورد نیاز است؟

پاسخ به این سوالات می تواند به شما کمک کند تا نیازهای خود را مشخص کنید و هزینه های مربوط به یک سیستم تصفیه فاضلاب  صنعتی مناسب برای تاسیسات خود را بهتر درک کنید. برای اطلاع از قیمت تصفیه فاضلاب با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

قیمت فیلتر میکرونی

فیلتر میکرونی: باور کنید یا نه، تمام آبی که برای مصرف در نظر گرفته شده است حاوی نوعی رسوب است. هرچقدر هم که قابل شرب به نظر می رسد، و با وجود انجام فرآیندهای مختلف تصفیه، آبی که از لوله های ما خارج می شود 100٪ خالص نیست، زیرا حاوی ذرات کوچک غیرقابل تشخیص برای چشم انسان است ، اما می توان آنها را در خانه های ما حذف کرد. با تجهیزات خاصی به نام فیلترهای میکرونی این رسوب ها از بین می رود.

فیلتر میکرونی | اجزای دستگاه آب شیرین کن | آب سازان

اگرچه درست است که قوانین بسیار سختگیرانه ای در رابطه با تصفیه و توزیع آب در شهرها وجود دارد، اما این نیز درست است که قسمت زیادی از آن ممکن است حاوی ذرات ریز باشد که در صورت حذف نشدن آنها می تواند بر برخی تجهیزات خانگی مانند ماشین لباسشویی  مخازن و لوله ها و حتی سلامت خودمان اثر بگذارد.

مجموعه آب سازان

رسوب چیست؟

قبل از صحبت در مورد فیلترهای میکرونی، اجازه دهید تعریف کنیم که رسوب چیست. اساساً، رسوب هر ذره ای از مواد آلی و معدنی است که در آب یافت می شود، در  حالت تعلیق ، و زمانی که شروع به جریان می کند، می توان آن را با خود برد.

رسوبات موجود در آب می توانند منشأ متفاوتی داشته باشند، اما به طور کلی می توان گفت که از  ماسه، گل، ذرات فلزی، عناصر شیمیایی و حتی نوعی مواد آلی یا پسماند تشکیل شده است.

فیلتر میکرونی | اجزای دستگاه آب شیرین کن | آب سازان

فیلتر میکرونی چیست؟

این محصول قطعه ای از تجهیزاتی است که برای  حذف هر چه بیشتر رسوب  موجود در آب، هم برای مصرف انسان در خانه و هم برای توسعه عادی برخی از فرآیندهای صنعتی و کشاورزی طراحی شده است.

از این نظر، همه ما می دانیم که مصرف آب کدر یا آبی که کاملاً بی رنگ نیست چه تأثیری بصری ایجاد می کند. به همین دلیل، این فیلترها امکان حذف موثر هر ماده خاصی در آب را فراهم می کنند و ممکن است بر کیفیت آن تأثیر بگذارد.

فیلتر میکرونی چگونه کار می کند؟

فیلترهای میکرونی به عنوان صفحه ای عمل می کنند که ذرات بزرگتر از قطر منافذ داخلی آنها را متوقف و به دام می اندازد. این بدان معنی است که همه فیلترها یکسان نیستند و توانایی آنها در حذف رسوب به اندازه ذراتی که قادر به نگه داشتن آنها است بستگی دارد.

به طور کلی، فیلترهای میکرونی بر اساس یک اصل فیلتراسیون کار می کنند، یعنی از عنصر متخلخل و نفوذپذیر استفاده می شود که به سیال اجازه عبور از آن را می دهد و در عین حال ذرات نامطلوب را متوقف می کند.

نوع ماده ای که با آن می توان این فیلترهای میکرونی را ساخت بسیار گسترده است و در میان آنها می توان  پلی استر، سلولز، پلی پروپیلن، فایبرگلاس، سرامیک و غیره را  برجسته کرد.

فیلترهای میکرونی چگونه طبقه بندی می شوند؟

فیلترهای میکرونی بر اساس تعداد و اندازه ذراتی که می توانند در هنگام عبور آب از میان آنها حفظ کنند طبقه بندی می شوند. با توجه به این ویژگی ها می توان آنها را به دو گروه بزرگ  میکرونی و زیر میکرونی تقسیم کرد .

در این مقاله خاص  ما بر  روی توصیف  فیلترهای  میکرونی تمرکز خواهیم کرد ، یعنی فیلترهایی که ظرفیت فیلتر آنها در ذرات با اندازه  یک میکرون و بالاتر  قرار دارد. و برای اینکه منظورمان را بدانیم، میکرون واحد اندازه گیری طول است که معادل یک میلیونیم متر است.

از این نظر، در داخل فیلترهای  میکرونی می‌توان تجهیزات بسیار متنوعی را در بازار دریافت کرد که به نوبه خود می‌توان آنها را به ۲ زیرگروه،  فیلترهای اسمی و فیلترهای مطلق تقسیم کرد.

انواع فیلتر های میکرونی

فیلترهای رسوبی “اسمی”

به ظرفیت عنصر فیلتر برای حذف حداقل درصد اسمی ذرات جامد معلق در آب، با اندازه بزرگتر از اندازه تعیین شده، اشاره دارد که عموماً در میکرومتر بیان می شود، یعنی کارایی یا درجه فیلتراسیون را بیان می کند.

به عبارت دیگر، یک فیلتر اسمی قادر نیست 100 درصد رسوبات موجود در آب را با اندازه مشخصی حفظ کند، به عنوان مثال، یک فیلتر اسمی 10 میکرون تنها بین 85 تا 90 درصد از تمام ذرات بزرگتر را حذف می کند. بیش از 10 میکرون یا مساوی 10 میکرون است یا 10 میلیونیم قسمت متر دارند.

برای اکثر کاربردهای داخل خانه، یک فیلتر اسمی کافی  است، با این حال، زمانی که فیلتراسیون حتی بیشتر مورد نیاز است، استفاده از فیلتر رسوب مطلق ضروری است.

فیلتر رسوب “مطلق”.

این به اندازه یک ذره کروی کامل است که می تواند توسط عنصر فیلتر در شرایط آزمایشگاهی حفظ شود و نشان دهنده اندازه منافذ عنصر است.

از آنجایی که آزمایش‌های آزمایشگاهی دقیق هستند و در شرایط ایده‌آل انجام می‌شوند،

باید برخی از عناصر واقعی ، مانند اندازه‌ای که منافذ داخل فیلتر به دست می‌آید

با استفاده تغییر می‌کند و همچنین ذرات رسوب را در نظر گرفت.  از نظر شکل  ذرات  کروی نیستند.

با وجود این، فیلترهای مطلق ظرفیت فیلتر بالاتری نسبت به فیلتر اسمی دارند،

بنابراین عبارت “مطلق” نشان می دهد که 100٪ (در تئوری) از ذرات یک قطر معین توسط این نوع فیلتر حفظ می شود.

قیمت فیلتر میکرونی

بخش مهمی از هر سیستم فیلتراسیون، درجه میکرون فیلتر است.

این به تعیین مقدار و اندازه زباله هایی که فیلتر می شوند یا از مایعات حذف می شوند کمک می کند.

رتبه‌بندی‌های میکرون می‌توانند اطلاعات مهمی را در تعداد آنها به تنهایی ارائه دهند.

توانایی خواندن و درک موثر رتبه‌بندی‌های میکرون به شما این امکان را می‌دهد

که به راحتی بین گزینه‌های مختلف فیلت رزمان خرید تصمیم بگیرید و در قیمت نهایی آن موثر است.

میزان درجه بندی فیلتر میکرونی، برند،‌نوع فیلتر تعداد،متریال و … در قیمت نهایی آن تاثیر می گذارد. برای آگاهی از قیمت فیلتر میکرونی با ما تماس بگیرید‌.

هوزینگ صنعتی آلومینیومی

هوزینگ: هوزینگ های صنعتی یا محفظه های فیلتر مخازنی هستند که کارتریج ها، عناصر، کیسه ها یا رسانه های قابل تعویض را در خود جای می دهند. آنها یک یا چند فیلتر را با فشارهای مختلف نگه می دارند. این اجازه می دهد تا نرخ جریان بالا و عمر طولانی را داشته باشد و در عین حال از فیلتر مناسب سیالات اطمینان حاصل کند.

هوزینگ | قیمت اجزای آب شیرین کن صنعتی | آب سازان

هوزینگ های صنعتی به دو دسته عمده تقسیم می شوند که شامل محفظه هایی برای تصفیه سیالات و هوای تحت فشار و سایر گازها می شود.

شرکت آب سازان

گزینه های استاندارد عبارتند از:

کارتریج های فیلتر ذوب شده

این دستگاه برای حذف ذرات با اندازه یکنواخت در سراسر بدنه فیلتر مناسب است. این ابزار برای آب چاه و آب معمولی شهری مناسب است. آنها مقرون به صرفه هستند و در هر دو محیط تجاری و خانگی خدمت می کنند.

کارتریج های فیلتر سیمی

اینها دستگاه های سطحی هستند که برای از بین بردن ذرات با اندازه های مختلف موثر هستند. این ابزارها با آب های سطحی نهرها و رودخانه ها کار می کنند و در مرحله پیش فیلتر به کار می روند.

محدوده قیمت پایین تر و ساختار فیبر پلی پروپیلن، این محصول را به انتخابی ارجح برای کارهای فیلتراسیون عمومی و همچنین تخصصی تبدیل می کند.

کارتریج های فیلتر پلیسه دار

فیلتر کردن عناصر با اندازه های مختلف به مقدار محدود به کارتریج های پلیسه دار بستگی دارد. چنین ابزارهایی برای آب های سطحی نهرها و رودخانه ها اعمال می شود. مساحت سطح ارائه شده مورد از قطر آن بیشتر است.

قیمت قطعات بالاتر از گزینه های سیم پیچ یا مذاب است و یک راه حل بهینه برای فیلتراسیون زیر میکرون است. در بلوک های بیولوژیکی، هدف اولیه آنها تولید آب استریل با خلوص استثنایی است.

هوزینگ | قیمت اجزای آب شیرین کن صنعتی | آب سازان

کارتریج های فیلتر رسانه ای

ابزارها به عنوان سیستم های تصفیه آب عمل می کنند که بر تغییرات شیمیایی آب تأثیر می گذارد. چنین ابزارهایی در مقایسه با فیلتر ذرات با ابعاد معادل، سرعت جریان کمتری دارند. جایگزینی این ساختارها به قرائت افت فشار وابسته نیست.

نحوه کارکرد هوزینگ‌ صنعتی

محفظه های فیلتر یا هوزینگ های صنعتی دارای درگاه های ورودی و خروجی برای حرکت مایع هستند. یکی از پورت ها دارای پایانه ای با سطح آب بندی است که با عناصر فیلتر مطابقت دارد. الزامات تعمیر و نگهداری شامل تعویض منظم سازه ها به دلیل تجمع زباله است.

انتخاب گسترده ای از سطوح آب بندی برای تطبیق مدل ها و پیکربندی های متعدد محصول وجود دارد. در فیلترهای کیسه ای، جریان از طریق دیواره های کیسه به سمت بالا حرکت می کند و سپس فیلتر از محفظه خارج می شود.

در محلول های پلیسه دار، جریان سیال از خارج وارد می شود. سپس سیال از طریق عنصر حرکت می کند در حالی که سطح آب بندی به تخلیه تجمع کمک می کند.

وضعیت یک کارتریج با بررسی افت فشار کلی در آن مشخص می شود. هنگامی که افت فشار از آستانه قابل قبول فراتر رفت، دستگاه نیاز به تعویض دارد. این نشانگر با کم کردن فشار ورودی از فشار خروجی محاسبه می شود. یک رویکرد جایگزین شامل تغییر اجزا به طور منظم است.

ویژگی هوزینگ صنعتی بر اساس متریال

هوزینگ صنعتی فولادی 304 و 316

هوزینگ هتی فولادی ضد زنگ برای آب، غذاها و کاربردهای تماس با انسان مانند لوسیون ها و لوازم آرایشی بسیار محبوب هستند.

گزینه های مواد فولادی ضد زنگ ما شامل SS 304 و 316 است که هر دو ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

فولاد ضد زنگ 304 مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد و به راحتی ضدعفونی می شود. فولاد ضد زنگ 316 استحکام و سهولت ویژگی های نگهداری را فراهم می کند.

هوزینگ صنعتی فولاد کربنی

فولاد کربنی بسیار قوی، مقاوم در برابر ضربه و بادوام است. کربن همچنین نسبت به بسیاری از انواع دیگر مواد ارزان‌تر است و آن را به انتخابی ایده‌آل برای کاربردهایی تبدیل می‌کند که برای مصرف انسان ساخته نمی‌شوند.

محفظه فیلتر فولاد کربنی برای روغن‌ها، خنک‌کننده‌های ماشین، سیالات غیرخورنده، چسب‌ها و مواد شیمیایی استفاده می‌شود.

هوزینگ صنعتی آلومینیومی

از آنجایی که سبک وزن است و نسبت استحکام به وزن خوبی را ارائه می دهد، محفظه فیلتر آلومینیومی اغلب برای برنامه های موبایل استفاده می شود.

ویژگی بسیار مفید بدون جرقه مرتبط با محفظه های فیلتر آلومینیومی امکان جفت شدن آن ها با خودروها و ماشین آلات دیزلی و گازی استاندارد را فراهم می کند.

قیمت هوزینگ صنعتی

امروزه هوزینگ صنعتی در قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شود دلیل آن این  است که عوامل موثری چون متریال هوزینگ، ابعاد، برند، نوع فیلتر، گارانتی، خود نمی شونده اتوماتیک ، و … در قیمت نهایی آن تاثیر می گذارد.

حذف سختی آب

سختی گیر: آب سخت مشکلی است که تقریباً همه با آن روبرو بوده اند. رسوب روی دیواره های کتری، رسوب آهک در ماشین لباسشویی، خرابی ناگهانی دیگ، تجمع مقدار زیادی نمک بر روی پره های توربین های بخار در صنایع بزرگ ، همه اینها نشانه هایی از تأثیر افزایش سختی آب است که نه تنها منجر به خرابی تجهیزات می شود، بلکه با قرار گرفتن طولانی مدت در بدن انسان می تواند بر وضعیت کلی سلامت وی ​​تأثیر منفی بگذارد.

سختی گیر | اجزای دستگاه آب شیرین کن | آب سازان

در حال حاضر یکی از روش های اصلی برای حل این مشکل استفاده از سختی گیر است که در این میان رزین های تبادل یونی شناخته شده ترین هستند.

مجموعه آب سازان

سختی گیر رزینی چیست؟

رزین های نرم کننده به دلیل توانایی خود در حل نشدن در آب، در حالی که می توانند با یون های مایعات دیگر وارد واکنش های تبادلی شوند، در زمینه تصفیه آب کاربرد فعالی پیدا کرده اند.

رزین های تبادل یونی موادی با منشاء معدنی هستند که دارای منافذ زیادی هستند و به صورت گرانول تولید می شوند.

این یک کلاس از مواد ویژه برای حذف ناخالصی ها و نمک های مضر از محلول های آبی در سطح مولکولی است.

آنها گلوله های پلاستیکی همگن زرد روشن و زرد رنگی با اندازه حدود 1 میلی متر هستند که معمولاً به آنها مبدل های یونی می گویند.

آنها در تصفیه آب برای استخراج ترکیباتی که سختی آب را تشکیل می دهند و همچنین نیترات ها، سولفات ها و هیدروکسیدها استفاده می شوند.

سختی گیر | اجزای دستگاه آب شیرین کن | آب سازان

نحوه کارکرد سختی گیر رزینی

اصل اساسی کار آنها این است که مولکول های مبدل های یونی به یک شبکه قوی واحد متصل می شوند که نمک ها و ناخالصی های مختلف را از محلول ها جذب می کند.

برخی از رزین ها دارای بقایای اسیدی با بار منفی هستند، در حالی که برخی دیگر دارای گروه های قلیایی با بار مثبت هستند. آب نرم شده همچنین حاوی یون هایی با بار مثبت و منفی است.

هنگامی که آب از مبدل یونی عبور می کند، نیروهای الکتریکی شروع به عمل می کنند. گروه های مثبت مبدل های یونی یون های منفی را جذب می کنند و گروه های منفی مبدل های یونی یون های مثبت را جذب می کنند.

رزین نرم کننده با یون های سدیم شارژ می شود، در حالی که آب با سختی موقت کربنات حاوی کلسیم و منیزیم است. هنگامی که جوشانده می شوند، رسوب می کنند و منجر به ظهور رسوب آهکی یا به قول خودشان کلسیت، اسپار آهکی می شوند.

آب سختی که از نرم کننده عبور می کند با یون های سدیم اشباع می شود، در حالی که یون های کلسیم و منیزیم توسط رزین جذب می شوند.

پس از آن، آب تبدیل به سدیم می شود، یعنی. نرم نمک های سدیمی که در فرآیند تبادل یونی ظاهر می شوند به صورت رسوب بر روی دیواره های وسایل گرمایشی و لوله کشی باقی نمی مانند و برای انسان نیز بی خطر هستند.

دانستن  نکته مهم است که این رزین نیاز به شستشوی دوره ای دارد که منظم بودن آن به میزان آلودگی آب عبوری و شدت عملکرد فیلتر بستگی دارد.

هدف و کاربرد سختی گیر رزینی

سختی گیر رزینی بهترین راه برای نرم کردن آب سخت است و به طور موثر برای خلاص شدن

از نمک های سختی، حذف عناصر شیمیایی مضر و ترکیبات آنها، فلزات سنگین

و به دست آوردن آب مقطر استفاده می شود.

بنابراین، دامنه کاربرد رزین های نرم کننده بسیار گسترده است. آنها در تصفیه آب و فرآیندهای تصفیه آب مرتبط با استفاده از آب برای مقاصد صنعتی، تجاری یا خانگی ضروری هستند.

در زندگی روزمره، پس از نرم شدن با رزین های مخصوص، می توان از آب در فرآیند پخت و پز و حتی نوشیدن آن استفاده کرد، زیرا این رزین ها ایمن و غیر سمی هستند.

به دلیل عملکرد فعال رزین ها، عمر مفید لوازم خانگی افزایش می یابد: لباسشویی و ظرفشویی،

لوله کشی، اتو، کتری، آبگرمکن، رطوبت ساز، دیگ های گرمایش، تصفیه کننده هوا و بسیاری

از وسایل دیگر که تماس مستقیم با آب دارند.

آب نرم شده بدون ایجاد سوزش، خشکی، لایه برداری و سفت شدن، تاثیر مثبتی بر روی پوست انسان دارد.

سختی گیر رزینی آب درجه بالایی از راندمان غیر معدنی را در تاسیسات مختلف و همچنین در فیلترها در صنایع بزرگ و کوچک ارائه می دهند.

سختی گیر رزینی برای تصفیه و نرم کردن آب برای صنایع شیمیایی، متالورژی و سنگین،

تصفیه لوله کشی و نرم کردن بعدی، حذف آهن، منگنز، آمونیوم و ترکیبات آلی مضر استفاده می شود.

مزیت سختی گیر رزینی

عمر طولانی رزین های تبادل یونی با بازسازی به موقع

با گذشت زمان، رزین تبادل یونی باید با رزین جدید جایگزین شود تا آب سریعتر و بهتر نرم شود.

یک راه نسبتا ساده برای بازسازی سیستم که در آن می توانید از محلول اشباع نمک خوراکی یا نمک قرصی استفاده کنید.

قیمت مقرون به صرفه، تنوع انتخاب برای نیازها  مختلف

برآورده کردن الزامات برای دفع رزین های نرم کننده استفاده شده

درجه نرم شدن زیاد آب سخت و کیفیت تصفیه آن

حذف سختی آب و تمام مواد  مواد مضر مختلف، باکتری ها و میکروارگانیسم ها

استفاده و نگهداری آسان

هزینه های عملیاتی کم

 قیمت سختی گیر رزینی

امروزه سختی گیر رزینی در حجم و بسته بندی های مختلف برای از بین بردن سختی آب عرضه می شوند.‌

در بازار این محصول با قیمت های مختلفی عرضه می شود.

قیمت سختی گیر رزینی به عوامل مختلفی مانند میزان رطوبت، میزان گزینش پذیری رزین، گنجایش ، مقاومت شیمیایی ، پایداری اسمزی، پایداری دمایی رزین بستگی دارد. برای آگاهی از قیمت سختی گیر رزینی با ما تماس بگیرید.